2024 0510 皇帝 Emperor.png

 

Alyson’s 5/10 Tarot:皇帝 Emperor (41-57)

 

問題:我5/09的未來日記主題

抽牌:皇帝 Emperor

 

今日下課時,我的學習實作演練因不知哪個步驟操作錯誤致最後成果不正確,累積一天疲憊的我,沒忍住,唉嚎的聲音大了點。

結果吸引了四位同學前來關心與協助。

那時,整張桌子前圍滿了人。

大家的關心與協助,真的是讓我好感動,也驚訝於大夥的熱情。

我像是皇帝般在過去一個月,在這個班,藉由我的笨拙,我的笨,我的聽不太懂,學不太會,操作不順利,又常亂了套,一天天地累積,慢慢地將大家的熱情給熬了出來。

這感動可是比皇帝還感到富有。

 

今天的我,在班裡有鯨魚般的情感實力。

 

不過,擁有這點特質,生活也是會挺累的。

午休時間我好想午睡,被同學拉著聊他的內心。

我不忍拒絕,因昨日知道他有多不容易才踏進這個班級裡。

 

參加了一個課程培訓,講師說,「傾聽是最好的陪伴」。

我懂。也深刻體會。

同學說,「他也不知道為什麼,就是想要跟我說說話。讓他覺得自在。」

 

在「未來日記」第六週主題『守護者』特質下的『皇帝』是什麼樣子呢?

甚麼是皇帝保守於心的寶物?

甚麼是皇帝堅持於心的理想?

甚麼是皇帝堅守於心的期盼?

 

若你是皇帝,你的世界大同觀是甚麼?

 

不管在甚麼環境裡,我管理的王國是情感交流頻繁且豐盈的。

我成為一位導引者,也是牽線者,就像月老牽紅線那樣,我也會串連起同事友誼的橋樑。

即使到了今日,只有是群體,即使相處時間短暫,我總會不由主地營造可放鬆、可信任、不評價的群組氛圍。

 

我是一位鼓動者,鼓勵者。

我是一位行動者,協調者。

在群體中,我展現了膽色與組織能力。

我對自己的目標有熱烈的期待,我對自己的特質有熱情的施展。

 

我今日是皇帝,掌管著情感,掌管著交通,掌管著傾訴。

我今日這個皇帝,就是,傾聽與鼓勵。

 

 

Alyson's 5/10 Tarot: The Emperor (41-57)

 

Question: My future diary theme on 5/09

Card drawn: The Emperor

 

After class today, during my practical learning exercises, due to an incorrect step in my operation, the final result wasn't correct.

Exhausted from a day's worth of accumulation, I couldn't help but let out a louder sigh.

As a result, four classmates came over to offer concern and assistance.

At that moment, the entire table was surrounded by people.

Their care and assistance truly moved me, and I was amazed by everyone's enthusiasm.

Over the past month, I've been like an emperor in this class, using my clumsiness, my confusion, my inability to understand, my inability to learn, my inability to operate smoothly, and my often confusion to gradually bring out everyone's enthusiasm.

This emotion is richer than that of an emperor.

 

Today, I have the emotional strength of a whale in class.

 

However, having this trait also makes life quite tiring.

During lunchtime, I really wanted to nap, but I was pulled by a classmate to talk about his inner thoughts. I couldn't bear to refuse, knowing how difficult it was for him to step into this class yesterday.

 

In a training course I attended, the instructor said, "Listening is the best companionship."

I understand. And I deeply appreciate it.

My classmate said, "He doesn't know why, but he just wants to talk to me. It makes him feel comfortable."

 

What does the Emperor look like under the theme of "Guardian" in the sixth week of the "Future Diary"?

What are the treasures guarded by the Emperor in his heart?

What are the ideals upheld by the Emperor in his heart?

What are the expectations guarded by the Emperor in his heart?

 

If you were the Emperor, what would your world view be?

 

Regardless of the environment, the kingdom I manage is rich in emotional communication.

I become a guide, a matchmaker, just like the matchmaker connecting people destined for each other.

I also connect bridges of friendship among colleagues.

Even today, in any group, even if the time spent together is short, I always inadvertently create an atmosphere of relaxation, trust, and non-judgment.

I am a motivator, an encourager.

I am an actor, a coordinator.

In the group, I demonstrate courage and organizational skills.

I have a fervent expectation for my goals, and I passionately exhibit my qualities.

 

Today, I am the Emperor, in charge of emotions, traffic, and consultations.

Today, this Emperor is all about listening and encouraging.

 

 

 

#DreamCatcherTarot

#Tarot

#DCTarotreader

#Tarotcards

#BeYurSelfBOSS

#BlessedDream

#Alyson

#Emperor

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    DC-Alyson 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()